
Garancia és szavatosság a lökhárító javításban
Minden javított alkatrésznek, az általunk javított
részére teljeskörű garanciát vállalunk. Fontos, hogy a javított alkatrészeket
átvételkor munkatársunkkal ellenőrizzék! Az alkatrész megrendelőlapot, az
alkatrész átvételéig őrizzék meg! Bontott és új alkatrészeket átvételkor
munkatársunkkal ellenőrizzék!
A garanciális idő minden
javított alkatrészre 6 hónap.
Mi a különbség a szavatosság és jótállás között?
Minőségi kifogás esetén szavatossági, illetve jótállási igény érvényesíthető. Ez
utóbbit a köznyelvben garancia néven szokták emlegetni. Szavatosságnál és
jótállásnál ugyan azokat az igényeket lehet érvényesíteni (javítás, csere,
árleszállítás, elállás a szerződéstől), az eltérés abban van, hogy az eladó mennyi
ideig köteles helytállni, illetve kit terhel a bizonyítási kötelezettség.
A jótállás kedvezőbb a fogyasztó számára a szavatosságnál, mert a jótállási idő (1 év) alatt nem neki kell bizonyítania, hogy vétlen a meghibásodásban, hanem a kereskedőnek. Míg szavatosságnál – fogyasztói szerződés esetén – ez csak a vásárlást követő hat hónapon belül van így, utána megfordul a bizonyítási teher.
Jogszabály határozza meg, hogy melyek azok az új, tartós fogyasztási cikkek, amelyekre kötelező jótállást vállalni. Amennyiben nincs a termékre jótállás (mint például a lábbelikre) vagy az már eltelt, szavatossági jogokat lehet érvényesíteni.
A jótállás kedvezőbb a fogyasztó számára a szavatosságnál, mert a jótállási idő (1 év) alatt nem neki kell bizonyítania, hogy vétlen a meghibásodásban, hanem a kereskedőnek. Míg szavatosságnál – fogyasztói szerződés esetén – ez csak a vásárlást követő hat hónapon belül van így, utána megfordul a bizonyítási teher.
Jogszabály határozza meg, hogy melyek azok az új, tartós fogyasztási cikkek, amelyekre kötelező jótállást vállalni. Amennyiben nincs a termékre jótállás (mint például a lábbelikre) vagy az már eltelt, szavatossági jogokat lehet érvényesíteni.